Dag 19 – Niagara Falls

Aangezien het ’s nachts was beginnen regenen gieten en we daags te voren heel laat in ons bed lagen bleven we deze ochtend wat langer in ons bed liggen. Isaak sliep tot een uur of 7.30 en hielden we daarna in bed nog wat bezig met ‘Blaze en de monsterwielen’. Om 9.00 was iedereen uiteindelijk vertrekkensklaar en vertrokken we voor een decadent ontbijt in één van de vele IHOPs (‘international house of pancakes’) die we hier gespot hadden. We hadden 5 borden voor ons staan, we lieten ons dus gaan.

Het gemakkelijke aan reizen met een baby is overigens dat je die overal gewoon kan wegleggen zodat je je handen vrij hebt.

Na onze uitspatting waren we heel even aan het twijfelen of we reeds terug richting het vertrekpunt van de reis (Toronto) zouden rijden wegens de hevige regen, of dat we alsnog terug naar de Niagara watervallen zouden gaan om deze nogmaals te bezoeken. We beslisten ons niet gewonnen te geven enkel en alleen door een beetje regen dus we trokken weer richting de watervallen.

We deden eerst The Journey Behind the Falls – een bezoekje aan de gangen die tot achter de watervallen lopen en die tot een platform leiden vlak naast het bulderende water. We waren onder de indruk van de kracht van het water en Isaak was vooral heel erg boos omdat hij een plastic regencape aan moest doen om niet zeiknat te worden. Hij riep de ganse tijd IJAAK NIET AANDOEN. Helaas voor hem, wij wonnen deze strijd.

Hierna besloten we ook de beroemde boottocht te doen naar de watervallen.

Isaak was deze keer even enthousiast als ons om op de boot te gaan. Wegens het slechte weer en het einde van het toeristisch seizoen was het ook hier weer zeer rustig. Ik denk dat menig toerist wel droomt van deze wachttijden:

Zowel Isaak als Adriaan waren intussen beiden in slaap gevallen in hun draagzak. Hier maakten we gebruik van om Isaak wederom een plastic regencape aan te doen, over de de draagrugzak. Gemene ouders die we zijn.

Toen de boot dicht bij de watervallen was genaderd werd Isaak wakker door het helse kabaal, de vele wind en het ijskoude water dat recht in ons gezicht vloog. Wij waren onder de indruk, maar voor Isaak was het niets. Boot niet leuk, heeft hij de rest van de dag meermaals gezegd… Ach, het ventje zal zich later toch niets van deze reis herinneren, dus dit zal hij ook wel te boven komen.
Na de boottocht waren we allemaal kletsnat, hadden we het koud en was het dus tijd om terug te keren naar de camper.

Eenmaal aangekomen bij de camper was het weer zo ver: Isaak zijn knuffeldoekje was opnieuw spoorloos. We vroegen hem of hij het ding had laten vallen en hij reageerde uitermate vrolijk ‘Doekje vallen! Achter autootjes!‘. Dieter zuchtte diep, draaide met zijn ogen en zette een sprintje in terwijl Kato Isaak voorzag van droge kleren en Adriaan van melk. Dieter heeft het hele eind terug gelopen tot aan de boot – zonder succes – maar op zijn terugweg naar de camper werd hij aangesproken door een straatveger die vroeg of hij iets zocht omdat Dieter in de vuilbakken aan het kijken was en op zijn knieën onder de auto’s. Daarop haalde de straatveger het oranje lapje uit zijn zakken….. Wederom een groot portie geluk gehad deze dag.

Omdat het nog steeds aan het gieten was en het er naar uit zag dat het dat de rest van de dag zou blijven doen, besloten we de plaatselijke economie wat te steunen en even te gaan shoppen in de outlets van Niagara. Isaak stal er de harten van menig verkoopster door vriendjes te willen worden met elke paspop die hij in de winkel tegenkwam.   Een hoop kleren voor Isaak rijker keerden we terug naar de camping. Ondanks de regen toch een fijne dag gehad!